اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  ورزش بین الملل

تلاش واتیکان برای تشکیل کمیته ملی المپیک و حضور در مراسم رژه بازی‌های 2024

واتیکان در تلاش است با تشکیل کمیته ملی المپیک در مراسم رژه بازی‌های المپیک 2024 پاریس شرکت کند.

تلاش واتیکان برای تشکیل کمیته ملی المپیک و حضور در مراسم رژه بازی‌های 2024

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از insidethegames، واتیکان برنامه دارد تا کمیته ملی المپیک خودش را ایجاد کرده و این انتظار وجود دارد آنها در مراسم رژه افتتاحیه بازی‌های 2024 شرکت کنند.

مسئولان ورزش مستقل در رم که توسط پاپ اداره می‌شود در این باره تاکید کردند ارتباط خوبی با کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) دارند اما در تلاش هستند تا با تشکیل کمیته المپیک واتیکان ارتباط‌شان را با IOC محکم‌تر کنند.

یک مقام مسئول ورزش واتیکان در این باره گفت: ورزش حرفه‌ای به یک صنعت تبدیل شده و بازار بزرگی دارد. ما باید آن را در نظر بگیریم. ورزش مورد توجه مردم است به این معنی که ورزش در اعماق وجود مردم لمس می‌شود. ورزش باید یک وسیله باشد نه هدف.

سانچز دوتوکا با اشاره به اینکه از سوی IOC برای بازی‌های المپیک 2016 ریو و 2018 پیونگ‌چانگ به عنوان ناظر دعوت شده، در این باره تاکید کرد: ژانویه امسال نخستین فدراسیون واتیکان تشکیل می‌شود. ما همچنین می‌خواهیم در رشته‌های فوتبال، تکواندو و کریکت بازی کنیم. با 5 یا 6 رشته ورزشی می‌توانیم کمیته ملی المپیک را تشکیل دهیم و یک روز می‌توانیم در بازی‌های المپیک در مراسم رژه شرکت کنیم. ما برای مدال رقابت نمی‌کنیم، کمیته المپیک ما نمادی بیش از اینهاست اما این نشان می‌دهد ارزش‌های المپیک می‌تواند توسط مسیحیان به اشتراک گذاشته شود.

وی درباره اینکه آیا واتیکان برنامه دارد تا در مراسم رژه بازی‌های 2024 شرکت کند، عنوان کرد: این برای من واقع‌بینانه به نظر می‌رسد حتی اگر لازم باشد مشکلات قانونی را حل کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول